zaterdag 7 april 2007

Eindelijk warm weer

Hallo Allemaal,

Eindelijk warm weer. (nog weinig zon) hier in guillin. Gisteren met een boot tocht over de Li-rivier gevaren. De omgeving was heel mooi. Alleen 4 uur op een boot was wel wat veel van het goede. Wel een leuk typisch amerikaans gezin ontmoet. Vader Moeder en 3 kinderen. Erg leuk om hun verhalen van thuis te horen. Typisch zo'n gezin uit een film. De boottocht was verre van hygienisch. De toiletten waren enorm vies en het eten werd achter op het schip gekookt naast de wc's en ik wil niet weten waar het kook water vandaan kwam. Het landschap was heel apart en omdat het mistig was, was het vrij spookachtig. Eenmaal aangekomen in Yangzhou (de eindbestemming) werden we echt als toeristen opgewacht. Alles vliegen op de ..... Echt super commercieel. Echt niets voor sander en karin. Het begon gelukkig ook net wat te regenen en we zijn gelijk doorgelopen naar de auto. Ik (sander) maakte nog een fout door tegen die amerikaan te zeggen dat ik die commerciele rommel helemaal niets vondt. Oeps dat heeft de gids ook gehoord. Later bezochten we nog een parelfabriek en onze gids verontschuldigde zich helemaal, dat we hier naar toe gingen. (waarschijnlijk na aanleiding van mijn opmerking).
Gisteren lekker gegeten bij een restaurant waar we een chinese student hebben leren kennen. Karin begon met de rekening te vragen in het chinees waarna zij aan het woord kwam voor de volgende anderhalf uur. Wel heel gezellig. Zij studeerde engels en we hebben veel geleerd over beide volken. Ook vroeg ze ons naar het e-mail adres want het leek haar zo leuk om contact te blijven houden. Dat hebben we dus ook maar gedaan. Vandaag toen we op zoek waren naar een internet cafe werden we aangesproken door een man in het engels die wij druk probeerden af te wimpelen. Het bleek dat hij een engels leraar was die gewoon gezellig een praatje wilde maken. Erg leuk. Vanavond met de nacht trein naar Kanton (guanzhou) waar al onze chinezen vandaan komen. Dit is een erg moderne westerse stad. Vandaar waarschijnlijk weer nieuw bericht.
Groetjes ons.

ps: Collega's karin, ik ben erg benieuwd naar de veranderingen die er gaande zijn, dus vertel!!!!!!
ps: Claudia, wij hebben getraint op de chinese muur zo eat your hart out! (spierpijn dokter)

8 opmerkingen:

Anoniem zei

He, wat leuk dat jullie al zo snel Chinees leren, althans Karin dan. Goed hoor! Volgend jaar cursus Chinees gevorderd?
Allard heeft vandaag halve finale, dus hij is erg zenuwachtig. Hopelijk gaat het goed, zodat ze doorkunnen naar de finale.
Verder geen nieuws, ook geen babynieuws.hihihi.We gaan zo wel kraamschudden bij Imre!
Liefs Meike.

Anoniem zei

Interessant die verhalen. Blijf vertellen en laat foto's zien. We genieten mee.
Oude mensen vertellen altijd als eerste of het eten goed was als ze terug zijn van vakantie. Jullie eten toch gewoon wat de pot schaft. Dat hoort ook bij het proeven van de cultuur. Ben je terug in Nederland dan sterk je wel weer aan of gaat met beide moeders naar Weight Watchers.
Hoe staat het met het leven van de Chinesen, zie je veel armoede of heeft de enorme economische groei al zichtbaar resultaat gehad.
Wij zijn ook benieuwd wat Chinesen af weten van de rest van de wereld. Ze zijn lang geisoleerd geweest. Wij begrijpen dat Karin al chinees praat, dus wij verwachten hierover nog wel enige info.

groeten van Trijnie en Johan

Anoniem zei

Hey Karin en Sander,
Wat een ontzettend stoere verhalen weer. Echt genieten wanneer we dit allemaal lezen. Ook mooi dat jullie veel in contact komen met de lokale bevolking en andere reizigers ontmoeten en mee optrekken. Voor de komende dagen hele fijne Paasdagen (wél wat Paaseitjes meegenomen of daar ook verkrijgbaar ... :)
Groetjes uit bewolkt Zwolle C&P

Anoniem zei

He karin en Sander,
Leuke verhalen zeg! Leuk om je zo te volgen op je reis. Ik vind het echt jammer dat je weg bent, ik heb altijd prettig met je gewerkt en vond het leuk om je in het begin te mogen coachen!
Ik wens je veel werkplezier straks op A7 en geniet nog van je reis!
Liefs Rachel

Anoniem zei

Hey Karin en Sander,

Wat leuk om zo te lezen hoe het is. Heerlijk lekker helemaal weg!
Gaaf dat jullie ook naar cambodia gaan, dat ziet er heel indrukwekkend uit. Leuk die foto's!
hier staat alles een beetje op z'n kop. We hebben maandag gehoord dat we weer uit elkaar moeten. Kiezen voor C3 (nieuwe b5) of hier blijven en samen werken met de MC ers. Ja het doet aardig wat stof opwaaien. Ik ben blij dat ik niet echt meer hoef te kiezen, ga me lekker op iets nieuws storten! :)Jammer dat ik niet meer gezien hebt voordat je wegging (Voorgoed ook nog! :))Miss. zie ik je nog voordat ik weer vertrek. Onze site blijft actief, ook als we in india zijn, dus als je het leuk vindt kun je nog wat op de hoogte blijven. Ik hou jou in elk geval nu wel bij! Nou veel plezier, geniet ervan. groetjes Tamar

Anoniem zei

Eerst een zalig Pasen toegewenst. Nadat Anita weer beter is heb ik 3 dagen weer de hik gehad en nog een dag ziek geweest De hik is voorlopig over en ik knap ook weer op.
Maar hoe is het met jullie lekker in de chineese zon. Je moeder wil er nu achter doei.
Goedemorgen, het is nu 10.30 uur, en we hebben net ons paasontbijtje op (van Oma's servies, speciaal voor Sander). We zijn helemaal trots nu we merken dat er zulke wereldreizigers in jullie schuilen.
Zomaar in alle talen communiceren.
Is de afgelopen reis ook goed bevallen? Er wordt wel uithoudingsvermogen van jullie gevraagd, maar daarvoor ben je jong en hebben jullie natuurlijk goed getraind. Dus jongens blijf genieten en blijf ons met jullie leuke verhalen op de hoogte houden.
Veel liefs van ons.
Paul en Anita

Anoniem zei

ฮัลโหล

นี่ไง, หนึ่ง ความ จาก Robert

Leuke verhalen allemaal. Erg Leuk om te lezen. Geniet er van. Het ziet er nu al veel belovend uit.

Op naar de volgende verhalen en foto's

Veel plezier!

gr. Robert & Marieke

Anoniem zei

He hallo,

Eindelijk een berichtje van ons. Erg druk gehad en geen tijd gehad om te lezen. Erg leuk om alle verhalen te lezen, jullie verveln je geen moment, zo te horen. nog bedankt voor het sms-je op ard zijn verjaardag. Ik had dienst en de telefoon naast mijn bed. Nu werden we niet gewekt door de assistente of stijn, maar door jullie, wel grappig. Stijn en ik zaten net alles te lezen, stijn vond voorral het onderste gedeelte leuk, hij scrolde steeds weer terug.net pasen gevierd bij frank en astrid, frank was jarig. heerlijk in de tuin kunnen brunchen, echt lekker zulk weer. We zullen jullie binnenkort weer ene mailtje sturen.

Heel veel plezier verder,
Liefs Ard, Annet en Stijn