vrijdag 13 april 2007

Gelukkig Nieuwjaar

Een gelukkig nieuw thais jaar hier vanuit bangkok. Gisteren na een vrij ruige landing veilig geland. Maar wat wil je ook, Ethiopian airlines. Echt wat een belevenis. Het leek net afrika in het vliegtuig. We hadden het idee dat we de reispapieren van pieter en claudia hadden i.p.v. die van ons. Eenmaal in bangkok bleek dat we een uur extra hadden i.v.m. het tijdsverschil. Ook bleek dat we precies op het thaise nieuwjaar in bangkok aankwamen. Nou dat hebben we geweten. Ze vieren dit niet met vuurwerk maar door te gooien met modder en water. Dit is eigenlijk ook wel weer lekker als je bedenk dat het 30 graden plus is. Soms lijkt het net dat we door de vlindertuin/terrarium van de dierentuin in emmen lopen. Niet dat we daar de afgelopen 10 jaar nog zijn geweest. Tijdens onze 1ste daagse wandeltochten door een nieuwe stad werden we ZIJK nat gegooid. Door kinderen, volwassenen en zelf hotel personeel. Alle auto's zaten onder de modder en door het tats (toeristeninformatie) bureau werden we gewaarschuwd om niet naar het oude centrum te gaan want dan hoef je echt niet meer te douschen. Wel leuk trouwens. Vandaag ook bij tats de reis naar cambodja kunnen regelen. Wel een enorme opluchting want dit zagen wij als het spannedste gedeelte. Ook hebben wij met die mensen onze verdere reis doorgesproken en veel tips gekregen. (KOSTENLOOS!!) Morgen dus naar cambodja met de bus zo'n 3/400 kilometer of wel 12 uur..... DUSSSSS! We konden ook met het vliegtuig voor weinig maar we zijn hier niet om de makkelijkste weg te kiezen. Stoer he.
Tot snel hopelijk uit cambodja.
Liefs ons.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

He Karin en Sander

Gelukkig nieuwjaar!! haha!!
Alles goed?? Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen!!
Veel plezier nog en succes met de busreis!!

Liefs Rianne

Anoniem zei

Hey vakantiegangers!

Hier is het ook net de vlindertuin van Emmen. Dat Thaise nieuwjaar heet "Songkran" (research op internet). Apart feestje zo te lezen?

Ik ben ook even opzoek gegaan naar feestdagen in Cambodja, maar die hebben jullie net gemist.

Wij lezen dat jullie genoeg beleven, maar genieten jullie ook een beetje van elkaar (8e wereldwonder...)?

Hier verder weinig nieuws! Alleen prinses Maxima en prins Willem-Alexander hebben een kleintje gekregen. Alweer een meisje, Ariane Wilhelmina Maxima Inez van Oranje-Nassau.

Dat was het weer vanuit het zonnige Almere!

Oant Sjen

Tineke Gossen zei

Hoi Karin en Sander,

Grappig dat ze daar met water en modder gooien. Dat kan natuurlijk ook mooi met 30 graden.
Ik ben benieuwd naar de busreis. jullie zullen een hoop zien en ervaringen op doen denk ik. Veel succes en plezier.

Groetjes Tineke

Anoniem zei

Heej,

Leuk he, die manier van vieren van het nieuwe jaar. Toen ik in Suriname was vierden de hindoestaanse mensen daar ook op die manier het nieuwe jaar, zelfde periode. Alleen dan met water en gekleurde poeder, dat was daar dus een echt water en kleurenfestijn....grappig.

Hier verder alles goed, het is hier super mooi weer!! Tuinset staat weer buiten, hi,hi.
Alleen wij zijn aan het werk dit weekend, we hebben een klein beetje zelfmedelijden...:) Maar...maandag en dinsdag vrij en maandag is het nog steeds mooi weer, duzzz helemaal goed.

Jeetje alweer twee weken op reis door Azie. We denken regelmatig aan jullie, van waar jullie uithangen, aan het doen zijn, enz. Missen jullie ons al:)

Voor Pieter nog een maandje en dan gaat hij werken in de verslavingszorg, dus steeds meer bezig met afscheid nemen van de afdeling...beetje dubbel gevoel.

Koninginneweekend gaan we een weekendje naar Terschelling, mmmmmmmmm..........

Hier gaat het dus prima!

Doe voorzichtig en een dikke knuffel uit de Bentinckmarke!

Anoniem zei

ik blijf het toch lastig vinden hoor om mijn naam boven het berichtje te krijgen...

nog een keer proberen

Anoniem zei

Gelukt, ha,ha

Toch niet moeilijk

Anoniem zei

Hoe was de busreis?????

Inderdaad stoer dat jullie met de bus zijn gegaan, wel een megalange zit. Had je een beetje been ruimte Sander? En vast heel veel gezien onderweg, of was het nacht?

X

Unknown zei

hey hey wereldreizigers, leuk dat het laatste bericht wel weer helemaal positief is!!

zoals iedereen ben ik natuurlijk ook benieuwd of jullie de busreis overleefd hebben... haha

ik ben gister maar weer aan het varen gegaan, en heb ff een tochtje van 80 km gemaakt, het was hier heerlijk met 25 graden op het water! en jullie krijgen de groetjes van jan en liesbeth H.

hele goeie reis weer
groetjes Wouter

Anoniem zei

Goedemiddag Aziaten,

Het is hier bijna te warm om buiten te zitten. Het is 25 graden in de schaduw. En dat half april. Vanochtend heb ik mijn eerste ritje van dit seizoen weer gemaakt op de racefiets, daarna de was opgehangen wat administratie gedaan en even buiten gezeten. Zoals gezegd, het is me buiten te warm zodat ik even tijd voor jullie heb. Straks wanneer de schaduw achter het huis begint te komen ga ik met de tv naar buiten om Parijs-Roubaix te volgen.

Je begrijpt wel dat Trijnie aan het werk is. Ze moet 3 weekeinden achter elkaar werken. Ik begin me dan ook al een beetje vrijgezel te voelen. De eerste zomervakantie van dit jaar komt echter snel in zicht. Over 6 weken is het al zover.
Zaterdagavond gaan we naar Freek de Jonge in de Tamboer. Het wordt de eerste keer dat we hem live mee maken, we zijn benieuwd.

Ik heb deze week 2 dagen training gehad van mw. Ho. Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig waar haar roots in Azie lagen, maar heb het toch maar niet gevraagd.

Ben benieuwd wat jullie deze week zien en beleven. Ik blijf het bijzonder vinden deze mogelijkheid om jullie te volgen.

groetjes,

Trijnie en Johan